هند به دنبال توافق بلندمدت با ایران در بندر چابهار است حاشیه‌های حضور رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ "تل‌آویو سقوط کرد"؛ رمانی که تصویر مشاهده آن توسط رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب، منتشر شد امیر کویت فرمان تشکیل کابینه جدید را صادر کرد برنامه جهانی غذا نسبت به آوارگی مجدد ساکنان نوار غزه هشدار داد "یاسین رامین" به ۳ سال حبس محکوم شد بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه کتاب تهران (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) دیدار اعضای هیئت‌علمی کنگره جهانی حضرت‌رضا(ع) با رهبر معظم انقلاب | حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: همه ائمه علیهم‌السلام به‌دنبال ایجاد حاکمیت اسلامی بودند + فیلم برکناری وزیر دفاع روسیه به درخواست پوتین کشته‌شدن ۵ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان یک مقام ارشد نظامی رژیم صهیونیستی: کل غزه را هم نابود کنیم، به پیروزی نخواهیم رسید ۴ عملیات گروهان‌های قدس علیه اشغالگران اسرائیلی در جبالیا بایدن: ترامپ کاملا از تعادل خارج شده است رئیس ستاد ارتش اسرائیل مسئولیت شکست ۷ اکتبر را پذیرفت تیراندازی در آلاباما آمریکا | ۳ نفر کشته و ۱۲ تَن زخمی شدند شهادت ۵۰۰ تن از پزشکان و نیروهای بهداشتی و درمانی در غزه حمله راکتی از غزه به شهر اشغالی سدیروت معاون جدید پارلمانی رئیسی کیست؟ خانواده های اسرای صهیونیست خیابان منتهی به وزارت جنگ را بستند
سرخط خبرها

کنعانی: آمریکا می‌داند پاسخ ما به متجاوزین قاطع است

  • کد خبر: ۱۴۸۱۲۳
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۵
کنعانی: آمریکا می‌داند پاسخ ما به متجاوزین قاطع است
سخنگوی دستگاه سیاست خارجی در واکنش به اظهارات تهدید آمیز بلینکن تصریح کرد: دولت آمریکا بخوبی واقف است که جمهوری اسلامی ایران هیچگونه تعرض و تجاوز به سرزمین و منافع خود را بر نمی‌تابد و به متجاوزین بشکل قاطع و پشیمان کننده پاسخ می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات تهدید آمیز وزیر خارجه آمریکا و نیز مشاور شورای امنیت ملی این کشور، اظهارداشت: دولت آمریکا می بایست متوجه مسؤلیت های حقوقی و بین المللی ناشی از اظهارات تهدیدآمیز علیه جمهوری اسلامی ایران باشد و به پیامدهای سیاسی چنین اظهارات تحریک آمیزی بیشتر بیاندیشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران کرارا بر ماهیت صلح آمیز فعالیت هسته‌ای خود تاکید کرده و گزارش های مکرر آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز مؤید آن است و این‌که دستیابی به سلاح هسته ای در دکترین امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران جایی ندارد.

کنعانی افزود:در عین حال جمهوری اسلامی ایران پیشرفت علمی، فنی و تکنولوژیک خود در زمینه هسته ای را متوقف نکرده و به هر میزان که نیاز توسعه ای کشور باشد، مبتنی بر حقوق لاینفک خود بعنوان دولت عضو معاهده عدم اشاعه دنبال خواهد کرد.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی  تصریح کرد: دولت آمریکا بخوبی واقف است که جمهوری اسلامی ایران هیچگونه تعرض و تجاوز به سرزمین و منافع خود را بر نمی‌تابد و به متجاوزین بشکل قاطع و پشیمان کننده پاسخ می‌دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص ادعای مضحک حمایت آمریکا از مردم ایران نیز اظهار داشت : ریاکاری ها را متوقف کنید و هوش سیاسی ملت ایران را دست کم نگیرید.

کنعانی افزود:در اغتشاشات اخیر، مردم ایران یک بار دیگر مشاهده کردند که دولت آمریکا و برخی دیگر از متحدین اروپائی آن، در ابعاد مختلف و تا بدانجا که در توان داشتند، سعی کردند تا با تحریک و توسعه اغتشاشات در ایران، امنیت ملت ایران را فدای امیال و اهداف پلید ضدایرانی خود نمایند، اما همانند گذشته تیر آنها به سنگ خورد و مردم فهیم ایران دست رد بر سینه آنها زدند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تأکید کرد: دولت آمریکا و چند شریک اروپائی آن، از تداوم دروغگوئی در خصوص مسائل داخلی ایران نتیجه‌ای نخواهند گرفت، اما ایران اقدامات ضدایرانی آنها را مورد محاسبه و پیگیری قرار خواهد داد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->